North Nutrition

North Nutrition Pure Carbo 2kg

Ej i lager

79 kr
99 kr
Ren energi för hård, fysisk aktivitet

Du är nu prenumerant.

  • ShapeCreated using Figma

    FRI FRAKT FRÅN 499 KR

  • ShapeCreated using Figma

    FRIA RETURER

  • ShapeCreated using Figma

    1–3 DAGARS LEVERANS

Ren energi för hård, fysisk aktivitet

Vid hård, fysisk aktivitet är kolhydrater ett måste för att få en maximal utveckling av musklerna. Pure Carbo ger en kraftfull och stabil energiförsörjning med åtföljande insulinfrisättning, vilket bidrar till att optimera näringstillförseln till musklerna och på så vis hundra nedbrytning och istället bidra med ny energi.

 

Fördelar med Pure Carbo

  • Ger ny och effektiv energi till musklerna
  • Optimerar din träning och ork
  • Fördelaktig under hård och intensiv träning
  • Ett lätt sätt att få i sig mycket, nödvändiga kolhydrater
  • Hela 30g kolhydrater per portion

 

Uthållighetsträning

När du tränar med hög intensitet är kolhydrater din viktigaste källa till energi, eftersom kroppens kolhydratsförråd är det som styr hur fort du blir trött och inte orkar mer. Kolhydrater bör inte bara intas under och efter intensiva träningspass, utan bör också användas för att ladda upp kroppen i god tid (ca: 3-4 timmar) innan aktiviteter som till exempel idrottsmatch och lång- och kortdistans löpning.

 

Vilka kolhydrater skall man äta?

Självklart finns det bättre kolhydrater än andra att få i sig för bästa resultat, kolhydrater har förmågan av att påverka blodsockret och för att fylla på ditt kolhydratsförråd, bör du få i dig mycket, snabba kolhydrater med ett högt GI (glykemiskt index)

 

Hur mycket kolhydrater behöver du äta?

Intaget av kolhydrater beror självklart på flera olika faktorer. Mängden varierar beroende av bland annat typ av träning, hur hög intensitet träningen har och på hur ofta och mycket du tränar. Ditt kroppsliga behov av kolhydrater är självklart större om du tränar mycket än om du inte tränar alls och behovet kan avgöras på en mätning av gram (kolhydrater) mot kroppsvikt (kilogram):

  • Vardaglig medellång träning med låg intensitet – 5-7 g /kg /dag
  • Vardaglig träning med hård uthållighetsträning – 7-12 g /kg /dag
  • Vardaglig träning med extrem uthållighetsträning – 10-12+ g/kg /dag

 

Maltodextrin

Med Pure Carbo 2kg får du hela 30 g snabba och effektiva kolhydrater per portion, vilket gör den till en utmärkt sportdryck som kan avnjutas innan, under och efter dina hårda, intensiva träningspass. Kolhydraterna kommer från Maltodextrin (från majs), rena kolhydrater som brutits ner i mindre beståndsdelar och tas upp snabbt av kroppen. Pure Carbo har en neutral smak