Snabba kolhydrater efter träning

Snabba kolhydrater efter träning ger musklerna ny energi. ”Fönstret” direkt efter träning är viktigast för näringsupptag, återhämtning och tillväxt. Potentialen för produktion av glykogen (lagrad energi) är på sitt maximum 30-60 min efter träning, och är signifikant förhöjd under de närmaste 2 timmarna efter träning. Under denna tid ska du äta kolhydrater med högt GI (sk. snabba kolhydrater). Detta gör att glykogennivåerna kan återhämta sig till grundnivå på 24 timmar. Insulinkänslighet, aminosyratransport och proteinsyntes är också förhöjd under denna tid. Studier har visat att en kombination av protein och kolhydrater under denna period maximerar proteinsyntes, bildandet av glykogen och minimerar proteinkatabolism.

Just Carb 5kg
Rena kolhydrater i from av maltodextrin.
Carbonox
Energigivande kolhydratblandning (4 kg) med Maltodextrin, Isomaltulos samt Dextros. Berikad med...
348:-
Stand By Recovery Gel
Använd direkt efter långvarig fysisk ansträngning
19:-29:-
 
 
Nyhetsbrev

Nyhetsbrev

  • Information & Nyheter
  • Specialerbjudanden

E-postadress för nyhetsbrev:


Kundtjänst

- Kontakta oss - Köpvillkor


Nyhetsbrev

- Nyheter - Specialerbjudanden

Facebook

Instagram

#sportkost